Економіка

Ціни не зросли, а подекуди впали: як АЗС відреагували на обов’язковий біоетанол у бензині

З 1 травня в Україні запроваджено нову норму — всі автозаправні станції зобов’язані додавати до бензину щонайменше 5% біоетанолу. Попри побоювання, це нововведення не спричинило зростання цін на пальне. Більше того, низка мереж навіть знизила вартість бензину та дизеля.

Про це повідомляє профільне видання Enkorr, яке проаналізувало актуальні зміни на ринку пального.

Ціни збереглися, знижки зросли

У багатьох мережах АЗС зберегли діючі ціни або знизили їх завдяки збільшеним знижкам та дисконтуванню. Причиною цього стали стабільні котирування нафти, яка нещодавно знову подолала позначку у $66 за барель, а також падіння гуртових цін на дизпаливо до найнижчого рівня з липня 2023 року — 42,40 грн/л.

Компанія “Укрнафта” першою відреагувала на зміну ринку — бензин і дизель подешевшали на 1 грн/л, до 52,99 грн/л та 51,99 грн/л відповідно.

Конкуренція стимулює зниження

Мережа UPG пішла ще далі — знизила ціни на “світлі” нафтопродукти ще на 50 коп./л. Тепер бензин А-95 на цих заправках коштує 52,90 грн/л, дизель — 51,40 грн/л. Таким чином, різниця між UPG та преміальними мережами ОККО й WOG перевищила 5 грн/л.

Подекуди цінники знизили й інші гравці:

  • “БРСМ-Нафта”,
  • Motto,
  • Marshal,
  • Amic.

У цих мережах А-95 подешевшав на 1 грн/л. Це локальні зниження, але вони впливають на загальну конкурентну динаміку на ринку.

Що з автогазом

На відміну від бензину та дизеля, ціни на скраплений газ (LPG) на деяких мережах навпаки зросли. ОККО, WOG і SOCAR підняли ціни залежно від регіону на 1–2 грн/л — до близько 37 грн/л.

Підсумовуючи, попри нову вимогу щодо біоетанолу, українські АЗС зберегли цінову стабільність. Деякі навіть скористалися моментом, щоб збільшити дисконт і залучити більше клієнтів, не перекладаючи додаткові витрати на споживача.

Поділитися:
Показати коментарі (0)
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *